sobota, 21 września 2019

Matematycznie, czyli "w statki". O tym, jak grać na polskim

           Kiedy byłam dzieckiem, bardzo lubiłam różne gry. Każdy z nas pamięta grę w kartofla, państwa i miasta czy kółko i krzyżyk. Dlaczego nie można ich reaktywować na polskim?

      W Dniu Kropki przygotowałam papierowe okrągłe lizaki (zrobiłam je z patyczków do szaszłyków i brystolu). Wkleiłam "rz" lub "ż". Na pustej planszy napisałam wyrazy. Dzieciom oczywiście dałam pustą. Wszystkim mówiłam wyraz z trudnością ortograficzną. Dziecko, które podniosło odpowiednią głoskę, mogło losować pole. Jeśli trafiło, mogło losować dalej (pod warunkiem, że podało dobrą pisownię). Odgadnięte hasło nagradzałam plusikiem. Było zabawy co niemiara.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Narzędzia tik nie takie straszne

        Obecnie coraz częściej wykorzystuję tik na moich lekcjach. Wiem, że uczniowie lubią rywalizację, ale też cieszą się, gdy mogą inacz...