niedziela, 15 września 2019

Innowacja - pisanie twórcze


        Każdy nauczyciel, kształcąc uczniów, na pewno myśli, że uczy też pod egzamin. Owszem, musimy o tym pamiętać, choć najważniejsze umiejętności, które uczymy w czasie lekcji, nie są oceniane na egzaminie. Są jednak tzw. statystyki, w które zaglądają przede wszystkim dyrektorzy, rodzice, władze. Wszyscy o tym dobrze wiemy. Myśląc i o tym stworzyłam swoją własną innowację, która będzie skupiała się wokół kształcenia umiejętności pisania twórczego uczniów (zgodnie z polityką tematów egzaminacyjnych w ósmej klasie).

         Mój program nazwałam "Piszę i tworzę. Warsztaty pisarskie dla uczniów kl. VI". Najpierw przewertowałam własne zasoby, potem przyjrzałam znajome mi blogi polonistek i stworzyłam swoją własną innowację. W tym wypadku nie chciałam korzystać z gotowych rozwiązań. Moja klasa jest  wyjątkowa. Muszę ją dostosować do jej potrzeb. Dostałam dodatkową godzinę języka polskiego i... zaczęliśmy. Aby dodatkowo zmotywować uczniów postanowiłam zgrywalizować zajęcia (nagrody miesięczne i na koniec roku szkolnego). Dzieci, muszę przyznać, ostro wzięły się do pracy. Dodatkowo mają tez zadania specjalne, w które będą musieli włączyć tik. To dla mnie coś nowego. Zobaczymy, jak się uda. Będę informować na bieżąco.


      Na pierwszych zajęciach korzystałam z kart Sylwii Oszczyk, Irminy Żarskiej, fenomenalnej publikacji "Lekcje szyte na miarę" oraz z własnych zasobów. Dziękuję za inspirację.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Narzędzia tik nie takie straszne

        Obecnie coraz częściej wykorzystuję tik na moich lekcjach. Wiem, że uczniowie lubią rywalizację, ale też cieszą się, gdy mogą inacz...